Antes de convertirse en una de las ciudades más vanguardistas de toda España, Madrid escondía una tradición e historia que aún sigue latente en la capital .

What is a Free Tour?

It is about a walking visit with a qualified guides for free. Once the tour is finished, you can put a price according to your level of satisfaction.

Description

Conoce en este Free Tour Comercios Centenarios de Madrid la magia de más de 100 años de historia que esconden los negocios de Madrid. Negocios que durante todo el paso del tiempo han aprendido a adaptarse y convivir con la modernidad de la capital y han sido testigos del paso del tiempo. En esta ruta a pie por el centro de Madrid podremos ver como hoy en día siguen guardando su placa y esencia.

Podremos conocer junto a un experto guía en español las bodegas que daban refugio durante la Guerra Civil, donde los vecinos iban a resguardarse y olvidar la triste realidad que vivían. Además, podremos visitar algunas de las zonas donde cuentan las leyendas que nació el Capitán Alatriste. ¿Te lo vas a perder?

En este free tour pasearemos por la Calle Imperial, situada en el barrio del sol, a orillas de la Plaza Mayor, protagonista de una de las más conocidas obras de Benito Pérez Galdós, Fortunata y Jacinta. Pasearemos por la Calle de la Sal, esta calle antiguamente servía en la ciudad como depósito de sal. La Calle de la Sal mantiene aún su antiguo aspecto y guarda en ella alguno de los comercios más famosos de la Madrid antigua, como la relojería de la ciudad.

Otra de nuestras paradas es la Calle Bordadores, conocida como la antigua Calle San Ginés, una de las más transitadas de la capital, sobre todo en Navidad. Esta calle pasó a adoptar su nuevo nombre por los bordadores de seda que se instalaron en sus rincones. Hoy en día, han desaparecidos todos los bordadores, pero esta calle aguarda algunos de los comercios más conocidos de la ciudad.

Disfruta de nuestro Free Tour Comercios Centenarios de Madrid y conoce desde principio a fin la historia de la capital ,más allá de la Guerra Civil, hasta nuestros días.

Featured places

  • Centro de Madrid
  • Calle Mayor
  • Calle de la Sal
  • Calle Bordadores
  • Calle San Ginés
  • ¡Y mucho más!

Details

Duration
2 hours 15 minutes
Language
Spanish speaking guide
Rates
Free tour
Time
6:00 PM 
Availability
Friday

Included

The best Spanish Speaking guides of Madrid

Excluded

Food and drinks
Transportation (walking tour)

Meeting point

Plaza Mayor, junto a la estatua central de Felipe III

Conditions

How to book?

Limited tickets. Do not miss it! Choose the date on the calendar and fill in with your details to complete the booking. Immediate confirmation.

When to book?

 We accept reservations up to 15 hours prior to the beginning of the activity.

Planning an activity for more than 10 adults?

You may also consider booking a private tour to get your own private guide. For further information here.

Do the tours run despite bad weather conditions and public holidays?

Affirmative! Otherwise we will contact you in advance to inform you about it.

Can I modify or cancel my booking?

Are you unable to attend our tour? Let us know to reschedule your booking.

Our promises

Best price guaranteed
Quick and easy reservation
Multilingual Customer Service
Secure payment

Contact us

Do you have any question?
Would you like this tour in private?
Reservation online or by phone (+34) 928926312
Cancel or modify reservation

Reviews

Other activities available

Dark Madrid Free Walking Tour

Madrid at night hides some sinister stories. Discover a route filled with tales of sorcerers, witches, possessed children, cruel crimes... 

Enchanted Madrid Free Walking Tour

Delve deep into the enchanted nightlife of Madrid and discover the most fascinating and skin-crawling stories, legends and mysteries.

Old Madrid of Austrias Free Walking Tour

Discover the history of the Habsburg dynasty and how Spain´s capital city was shaped. Come and explore the most royal side of Madrid.

Madrid Free Walking Tour

The best way to explore the city of Madrid for the first time and visit the city´s main landmarks.